Direzione Didattica di Vignola

"Tutti diversamente uguali, tutti ugualmente diversi"

Viale Mazzini, 18 - 41058 Vignola (MO)
Tel. 059 771117 - Fax 059 771113

Email: moee06000a@istruzione.it
PEC: moee06000a@pec.istruzione.it

Sei il visitatore n° 6.171.357
Totale utenti collegati: 3869

Home > ERASMUS + KA1 > Storytelling

The brown bear what do you see?

Storytelling “ Brown bear what do you see?” 1) The teacher reads the story and gives us two A3 sheets of paper. 2) We fold one sheet in half and we fold the other in accordion. 3) We create the accordion fold doing four spaces. 4) We write the title and we glue the picture of the protagonist in the first page of the sheet of paper folded in half. 5) In the sheet folded in accordion, we glue in order the other characters of the story. 6) We try to be accurate, so we don’t make a mess. 7) While we are working, we listen to the story on the LIM. We have searched in the Erasmus+ section Storytelling “Brown bear what do you see?” in order to find it. 8) We put the sheet folded in accordion inside the sheet folded in half and we create a real book. 9) Now, even without words, we can read the book as the teacher does. 10) Reading the pictures of the book in L2, grows the confidence with the language and increases the self esteem. video "The brown bear, what do you see?"

http://youtu.be/c091xxY1xZE

 

Storytelling Brown bear brown bear what do you see? 1) L'insegnante legge la storia e ci consegna due fogli formato A3. 2) Uno lo pieghiamo a metà e l'altro a fisarmonica. 3) La piegatura a fisarmonica la realizziamo creando 4 spazi. 4) Scriviamo il titolo e incolliamo l'immagine del protagonista nella prima pagina del foglio piegato a metà. 5) Nel foglio a fisarmonica incolliamo in ordine gli altri personaggi della storia. 6) Cerchiamo di essere precisi per non fare confusione. 7) Mentre lavoriamo riascoltiamo la storia alla LIM. Per trovarla abbiamo cercato nella sezione Ersmus+ sezione storytelling “Brown bear brown bear what do you see?” 8) Inseriamo il foglio piegato a fisarmonica all’interno del foglio piegato in due e realizziamo un vero libro. 9) Ora, anche senza parole, riusciamo a leggere il libro come l'insegnante. 10) Leggere l'immagine del libro in L2 aumenta la confidenza con la lingua e favorisce l'autostima.

Allegati:

Inserito il 26/12/2014 - Aggiornato il 23/02/2015 ore 23:29 - N° visioni: 1.627 - Stampa